AiCi

Ingen shopaholic, bara modell

Produkter jag använder till mitt hår

Publicerad 2012-04-08 17:15:20 i Hår

 

 

 

Jag tänkte ta och berätta lite om de produkter som jag använder till mitt hår. Vad jag tycker är fördelar och nackdelar med produkterna. Hoppas ni gillar den här typen av inlägg.

Shampoo 6 Wonder Shampoo från Grazette, crush serien.

Fördel: Håret blir mjukt och har en utredande effekt, dock inte lika mycket som ett balsam men man märker ändå skillnad från andra shampoo:n. Det är även bra för mig som har ett preparerat hår då det är fuktgivande och färgbevarande. Det fungerar även utmärkt på normala och torra hår. Det räcker väldigt länge och luktar gott.

Nackdel: En sak som både är en nackdel och fördel med detta shampoo är att det är väldigt trögflytande. Alltså väldigt tjock konsistens vilket gör att det kan vara svårt att få upp ett lödder. När jag duschar och ska ha i schampoo brukar jag strunta i att vrida ur vattnet ur håret för att det ska gå lättare att få i shampoo:t i håret.

 

 

Inpackning 6 Wonder Mask från Grazette, crush serien.

Fördel: Snabbinpackning som endast behöver verka i 60 sek. Det gör inget och den sitter i längre, jag brukar låta den verka under tiden som jag tvålar in mig. Håret blir jätte mjukt och lätt att borsta igenom. Den innehåller även värmeskyddande, färgbevarande ämnen och stärker håret. Man behöver inte ha i så mycket för att det ska verka och den luktar gott.

Nackdel: Tar man för mycket måste man skölja håret väldigt länge.

Värmeskydd 88 Heat Glider från Grazette, crush black violet serien.

Fördel: Lätt att applicera i håret, ger ett bra skydd och ger glans i håret. Man kan använda den både i torrt och blött hår och den skyddar upp till 220 grader. Plattången glider väldigt lätt i håret när man har haft i denna produkt.

Nackdel: Kommer inte på någon direkt nackdel, men någonting kan väl vara att det skulle vara bra om den fanns i större förpackning.

 

Silkesdroppar Biosilk Silk Therapy från Farouk.

Fördel: Håret blir silkeslent och sillar ner småhår när håret är torrt. Man kan använda det både i torrt och blött hår och det behövs inte mycket för att håret ska kännas super mjukt.

Nackdel: Om man tar för mycket biosilk på ett ställe kan håret se fett ut.

 

Spray Creative Hairspray Aero Mega Strong från Grazette, XL serien.

Använder dock inte spray varje dag.

Fördel: Ger ett hållbart resultat och glans i håret. Fungerar på alla hårtyper.

Nackdel: Om man vill ha ett stenhårt resultat får man spraya flera gånger.

 

Kommentarer

Postat av: Lovisa [FOTO]

Publicerad 2012-04-09 18:53:41

Var kan man köpa Crush-serien? :)

Postat av: Linnea [Fotoblogg]

Publicerad 2012-04-10 09:45:03

Allt bra??:)



KRAM

Postat av: MISS ALICIA

Publicerad 2012-04-10 17:33:40

Hej!



Ta jättegärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där hittar du härliga brittiska märken!



Vänliga Hälsningar,

Miss Alicia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela