AiCi

Ingen shopaholic, bara modell

Mitt jobb!!

Publicerad 2012-06-21 20:12:28 i Allmänt

 
 
 
Tänkte berätta lite om mitt jobb och hur jag fick det då jag har fått lite frågor och även några grattis hälsningar till min anställning. Tack så mycket för det, det glädjer mig:)
 
Jag jobbar på ett företag som heter Köp barnvagn som ligger i Karlstad. Vi har även försäljning via internet och vi skickar varor till hela Sverige och Norge. Vi är 14 stycken som jobbar där just nu, lite skillnad från när jag började jobba extra där då det var 4 stycken.
 
Anledningen till varför jag hamnade där var för att jag alltid varit intresserad av bebisar och barn och när jag gick i 8:an var det dags för praktik i två veckor. Första veckan var jag hos min bror och andra veckan var jag på Köp barnvagn. Ett företag som jag hade sett på vägen till och från min syster. Jag började snappa upp namnet på företaget och sökte upp det på internet, ringde och frågade om de tog emot praktikaner, vilket de gjorde så jag åkte dit och presenterade mig och var där i en vecka. Sen i 9:an var det dags för praktik igen och jag ville va på samma företag igen, vilket man egentligen inte fick enligt syon på skolan men jag lyckades övertala honom. Vilket jag är väldigt glad över idag. För någon/några månader efter den andra gången jag var där, en lördags morgon ringer chefen och undrar om jag kan hoppa in och jobba då alla andra var sjuka. Jag svarade så klart ja och efter det fick jag jobbet som extra personal på det företaget.
 
Jag jobbade där så mycket jag kunde, så på varje lov och studiedag som jag hade försökte jag alltid att jobba. Sitsta året på gymnasiet hade inte vi så många lektioner så jag kunde passa på att jobba både innan och efter skolan. Så för några månader sen frågade min chef vad jag hade för planer efter studenten, om jag skulle plugga, resa eller något sånt. Men jag hade inte tänkt på det, jag ville ju jobba på Köp barnvagn och då kommer erbjudandet om jag vill fortsätta jobba, fast på heltid. JAA så klart jag vill. Veckan efter säger chefen det till alla på personalmötet att det är klart att jag ska jobba där. Och så blev det:)
 
Jag trivs jätte bra på det företaget och jag är verkligen glad över att jag har fått den har det här jobbet. Jag är så glad över att jag lyckades få ett ja från syon där i 9:an, annars kanske jag inte skulle ha fått det här jobbet. Så till alla er där ute, stå på er om ni verkligen vill något och en sak till, gör ert bästa på praktiken eller provanställningen. Det lönar sig.
 
Hoppas att ni orkade läsa hela, det blev ett ganska långt inlägg den här gången. Om inte kan ni i alla fall kolla på bilderna från företaget:)
 
En del av sängavdelningen för ett tag sen.
 
Madeleine fiskar och får napp utanför butiken.
 
Vi hade en STOR outlet på barnvagnar och andra saker den 8 september 2011.
 
Den 23 november är rivningen av lagret så kallat "stallet" i full gång.
 
Det nya lagret byggs upp.
 
Det börjar närma sig slutet av det nya lagret, "kuben", "båten". Jag vet inte riktigt vad det heter :P
 
Många förväntasfulla föräldrar som ska hämta sin Emmaljunga vagn.
 
 
Barnmässan i Karlstad den 23-26 mars
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-06-22 15:53:03

kikar in och önskar dig en trevlig midsommar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela