AiCi

Ingen shopaholic, bara modell

Finns mätbara effekter av värmeskyddande hårprodukter?

Publicerad 2012-05-14 10:38:19 i Hår

Aici

I torsdags hade vi projektarbets utställning i skolan, där man fick ställa ut sina projekt om man ville. Så jag och Alicia ( till vänster) valde att vara med. Vårt projekt gick ut på att se om det fanns mätbara effekter av värmeskyddande hårprodukter. Som ni ser på bilden, hänger tre hårprover där den första är så håret såg ut när vi fick det, den andra är utsatt för fön och plattång 30 gången utan värmeskyddande produkter i. Till det hårprovet har vi använt produkter köpta på bland annat ica. Det tredje hårprovet är också utsatt för fön och plattång 30 gånger, men detta har blivit behandlat med frisörsprodukter med värmeskydd i. Man märker verkligen skillnad på hårproverna efter bara 30 gånger som det blivit utsatt för mekanisk värme.

Lydia som står brevid Alicia hade ett projekt om tigrar som hon ställde ut intill oss.

Kommentarer

Postat av: Elin Eriksson

Publicerad 2012-05-14 12:42:00

Hej! Jag tänkte bara tipsa om min nya blogg som jag precis har startat, har precis blivit klar med min nya design. Jag skriver om mode, foto, mat, min vardag osv. Skulle vara jätte glad om du bara hade tid att titta in snabbt. Ha en fin dag! :)

Postat av: Emilia

Publicerad 2012-05-14 16:08:19

sv: Tack! :D (detsamma!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela